Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Miért érdemes enni és kenni a C-vitamint?

Ön itt jár: Kezdőlap > Blog >

Miért érdemes enni és kenni a C-vitamint?

A C-vitamin (aszkorbinsav) sokféle funkciót lát el szervezetünkben: erőteljes antioxidáns, elősegíti a vas felszívódását, megvéd a bakteriális és vírusos fertőzések ellen, csökkenti a fáradtságérzetet és hozzájárul az idegrendszer egészséges működéséhez. Szervezetünk mégsem képes egyedül előállítani: minden nap különböző zöldségek, fűszerek és gyümölcsök kombinációjával kell fedeznünk a szükségletét. Figyelem, a változatosság itt is kulcsfontosságú!

Tudtad, hogy egy felnőtt, egészséges embereknek ajánlott C-vitamin mennyisége naponta 60-65 mg? Ha pedig nem viszünk be eleget, hiánytünetek jelentkezhetnek, mint például vérzékenység, lassú sebgyógyulás, ínysorvadás, fertőzésekre és gyulladásra való fogékonyság.        

A legtöbb C-vitamint az acerola, más néven barbadoszi cseresznye tartalmazza 1677 mg/100g-ot. Második helyen áll a homoktövis (695 mg), ezt pedig a csipkebogyó (426 mg) követi, de C-vitaminban gazdag a feketeribizli, a sárga paprika, a petrezselyem és a káposzta is!

A C-vitamin bőrápolás szempontjából is fontos hatóanyag hiszen:

  • antioxidáns védelmet ad és gyulladáscsökkentő hatású,
  • fényvédő alá kenve erősíti a fényvédelem hatékonyságát,
  • fokozza a bőr természetes kollagéntermelését,
  • segíti a pigmentfoltok halványítását
  • és ragyogásfokozó hatású: segít visszaadni bőröd természetes fényét.

Testünk egészsége és bőrünk szépsége érdekében együk és kenjük ezt a csoda vitamint!

Nincs megjeleníthető termék.

Keresés